logo loader

Ayer y hoy

Son fotos de un tiempo y de un espacio. Son fotos donde vemos los mismos lugares de  Gijón con años de diferencia. Imágenes del mismo espacio urbano en distinto tiempo, y el espacio dividido entre el tiempo es la velocidad. La velocidad con que cambia Gijón; es la misma ciudad pero es otra ciudad.

Visualizamos el Ayer y Hoy en dos grupos. Uno del Gijón de la década de 1920 y de la posguerra con fotos de la Colección Municipal conservada en el Archivo Municipal de Gijón. Fernando Díez Blanco (León, 1889 - Gijón, 1970) fue secretario del Ayuntamiento de Gijón durante treinta y seis años, entre 1923 y 1959. En el año 1947 se publicó, de forma no venal, el libro de su autoría Algunas notas sobre la evolución progresiva de un cuarto de siglo. Gijón, 1922-1947 donde aparecen estas fotos del “antes y después” de esos espacios de la ciudad.

Además otras parejas de fotos nos ponen ante imágenes históricas de la fototeca del Muséu del Pueblo d´Asturies y la actualidad de esta tercera década del siglo XXI. El fotógrafo actual, con su moderna cámara e incluso ayudado de drones, puso los pies en el mismo lugar donde los pusieron Joaquín García Cuesta, José Manuel Lorenzo o Constantino Suárez. Nos los imaginamos, a esos tres por ejemplo, con sus máquinas fotográficas sin sospechar que estaban haciendo historia de Gijón con sus imágenes.

La ciudad de Gijón está irreconocible, pero la reconocemos. Es difícil no advertir el profundo cambio que experimentó pero sigue siendo Gijón.

Ayeri y güei

Son semeyes d’un tiempu y d’un espaciu. Son semeyes nes que vemos los mesmos sitios de Xixón con años de diferencia. Imáxenes del mesmu espaciu urbanu en distintu tiempu, y l’espaciu dividíu ente’l tiempu ye la velocidá. La velocidá a la cambia Xixón: ye la mesma ciudá pero ye otra ciudá.

Visualizamos l’Ayeri y el Güei en dos grupos. Ún del Xixón de la década de 1920 y de la posguerra con fotos de la Coleición Municipal que se conserva nel Archivu Municipal de Xixón. Fernando Díez Blanco (Lleón, 1889 - Xixón, 1970) foi secretariu del Conceyu de Xixón demientres trenta y seis años, ente 1923 y 1959. Nel añu 1947 publicó, nuna edición que nun taba a la venta, el so llibru Algunas notas sobre la evolución progresiva de un cuarto de siglo. Gijón, 1922-1947 onde apaecen estes semeyes del “enantes y depués” d’esos espacios de la ciudá.

Amás, otres pareyes de fotos confrontien imáxenes históriques de la fototeca del Muséu del Pueblu d´Asturies coles de l’actualidá d’esta tercer década del sieglu XXI. La fotógrafa o el fotógrafu d’anguaño, con una cámara moderna y inclusu cola ayuda de drones, punxo los pies nel mesmu sitiu onde los punxeron Joaquín García Cuesta, José Manuel Lorenzo o Constantino Suárez. Imaxinámoslos, a esos tres por exemplu, coles máquines de retratar ensin sospechar que taben faciendo historia de Xixón coles sos semeyes.

La ciudá de Xixón ta irreconocible, pero reconocémosla. Ye difícil nun decatase del cambiu tan fondu qu’esperimentó, pero sigue siendo Xixón.


  AYER Y HOY