logo loader

La mirada periódica

En esta exposición hemos viajado a en el tiempo, por los barrios y parroquias de Gijón, gracias a las imágenes del Archivo Municipal y de los fondos del Muséu del Pueblu D´Asturies. Les hemos intentado resumir en poco más de 300 imágenes la evolución de la ciudad, de industria, de su fisionomía, de los hábitos de sus gentes, pero todo eso no habría sido posible sin el trabajo de quienes hicieron click. Porque detrás de cada imagen hay siempre un fotógrafo o una fotógrafa que pretende capturar, con su particular mirada, una acción, un instante. 

Y por ello deseamos finalizar esta muestra realizando un homenaje, reconociendo la profesionalidad, el esfuerzo y la intención de los fotoperiodistas. Los fotógrafos y las fotógrafas que, a diario, a través de su trabajo en publicaciones periódicas, agencias o medios digitales nos enseñan cada día la realidad de nuestra ciudad, lo que acontece en nuestro alrededor. La profesión periodística ha evolucionado, tanto como lo ha hecho la propia ciudad. El reto digital, la inmediatez, la revolución tecnológica han sacudido el universo fotográfico, porque hoy, todos, con un teléfono en la mano nos hemos convertido en mayor o menor medida en fotógrafos, al menos “amateurs”.

Pero son los medios de comunicación, y sus profesionales gráficos, los que nos acercan cada jornada la realidad de “nuestro Gijón”. Y a continuación les presentamos una muestra de ese trabajo. Les acercamos el resultado de esa mirada a la ciudad de las últimas décadas. Y ello, gracias a la colaboración de la Asociación Profesional de Fotoperiodistas Asturianos, a El Comercio y a La Nueva España de Gijón, así como a un puñado de grandes profesionales que han querido sumar su obra a esta exposición. Para todos ellos, nuestro agradecimiento. Porque las fotos de hoy, formarán el archivo del mañana y servirán para que echando la vista atrás, redescubramos nuestra ciudad, a nuestros vecinos, nuestra vida.

La mirada periódica

Nesta esposición viaxamos nel tiempu, pelos barrios y parroquies de Xixón, gracies a les imáxenes del Archivu Municipal y de los fondos del Muséu del Pueblu d’Asturies. Intentamos resumir en poco más de 300 semeyes la evolución de la ciudá, de la industria, de la so fisionomía, de los vezos de la xente… pero too eso nun diba ser posible ensin el trabayu de les persones que calcaron el botón de “click” nes cámares. Porque detrás de cada imaxe siempre hai un fotógrafu o una fotógrafa qu’intenta atrapar, cola so mirada particular, una aición, un instante. 

Poro, queremos rematar esta muestra faciendo un homenaxe, reconociendo la profesionalidá, l’esfuerciu y la intención de les y los fotoperiodistes. Los fotógrafos y les fotógrafes que nos enseñen tolos díes, al traviés del so trabayu en publicaciones periódiques, n’axencies o en medios dixitales, la realidá de la nuestra ciudá, lo qu’asocede alredor de nós. La profesión periodística evolucionó tanto como lo fizo la propia ciudá. El retu dixital, la inmediatez o la revolución teunolóxica sacudieron l’universu fotográficu: anguaño, toles persones podemos convertinos, con un teléfonu na mano, en dalgo asemeyao a fotógrafos, o a lo menos en “amateurs”.

Pero son los medios de comunicación, y les y los sos profesionales gráficos, quien nos alleguen cada xornada a la realidá del “nuestru Xixón”. Darréu vamos presenta-yos una muestra d’esti trabayu, averándo-yos el resultáu d’esa mirada a la ciudá de les últimes décades. Y ello, gracies a la collaboración de l’Asociación Profesional de Fotoperiodistes Asturianos, d’El Comercio y de La Nueva España de Xixón, mesmo qu’a un puñáu de grandes profesionales que quixeron sumar la so obra a esta esposición. Pa toos ellos, el nuestru agradecimientu. Porque les fotos d’anguaño van formar parte del archivu del mañana y van sirvir pa que, faciendo alcordanza, podamos descubrir otra vuelta la nuestra ciudá, los nuestros vecinos y vecines y, a la fin, la nuestra vida.


  LA PRENSA